A napirend
járuljon hozzá a gyermekek egészséges
fejlődéséhez. Biztosítsa a gyer¬mekek gazdag,
változatos tevékenységét.
A napirendben a legtöbb időt a gyermekek legfőbb tevékenysége a játék kapjon.
Az
óvónő ügyeljen arra, hogy a gyermekek
szabadidejükben a tevékenységeiket szabadon
választhassák meg. Érvényesüljön
egész nap során a folyamatosság. A napirend
rugalmassága tegye lehetővé az előre nem tervezett, de a
gyermek sze¬mélyiség fejlődését
szolgáló események beillesztését,
vegye figyelembe a gyermek
önálló¬ságának,
ügyességének fejlődését.
A napirend
alkalmazkodjék az évszakhoz. Az évszak
lehetőségeit használjuk ki.Kinn és benn egy időben
és folyamatosan kétféle tevékenység
folyik:Az, amit a gyermekek maguk találnak ki és
valósítanak meg, és az, amit az
óvónő kezdeményez vagy a gyermekek ötletei
alapján szervez meg. Nagy időegységekben gondolkozunk.
Ráérősen és élvezettel játsszuk
végig amit el¬kezdtünk. Hosszabb-rövidebb idő alatt
mindig be is fejezzük a játékot.
A
játék minden perce segítője az
érzésnek, fejlődésnek és
fejlesztésnek, a szeretet¬teljes hangulatnak.
A gyermekek igénylik az ismétlődő napirendet, ami általában így alakul:
6:00-9:35
Játék közben kisebb csoport és egyéni
foglalkozás kezdeményezése. Testnevelés
(mindennapos test¬mozgás),WC használat.
Tízórai, teremrendezés
9:35-10:00 Összevont vagy önálló foglalkozás a gyermek kedve és igénye szerint.
10:00-12:00
Öltözködés sétához, WC-mosdó
használat. Séta, levegőzés (rossz idő
esetén játék, játék
elpakolás),vetkőzés, WC használat,
kézmosás.
12:00-13:00 Ebéd, fogmosás, elpakolás, fektetés
13:00-14:30 Pihenés
14:30-17:00
Öltözködés, teremrendezés, WC
használat, kézmosás, uzsonna, játék
folyamatos hazavitele a gyermekeknek.